Siapa Kelembai Band?


Selepas sensasi Caliph Buskers, kini dunia muzik tanahair digegarkan pula dengan fenomena band underground yang dikenali sebagai "Kelembai Band". 

Video parody persembahan diaorg seperti dirakam dilaman rumah kampung, ala-ala dalam scene filem "Rock Oo" mirip kumpulan "Rimba Bara". Berlatar belakang pokok jambu, pokok kelapa, pokok pisang dan prop klassik ala-ala zaman 80an. 

Malaywood: gua terkonang zaman rock 80an brader. 

Meh sini gua nak review sikit. Vokal mamat nie unik. Sama ada asli, atau mixing belum dapat dipastikan. Tapi secara keseluruhan, Kelembai Band ni memang terbaik. Sapa lah director video nie. Memang kreatif ... Gua tabik ! Part yang keluar dari peti ais terbaek sangat brader ... Hahahaha 

Korang dah tengok lum video parody Kelembai Band nie? Bleh tengok kat FB fanpage malaywood. Gua dah upload dah tadi. Click http://www.facebook.com/malaywood 

Prop diaorang pun terbaik. Tutup muka ngan baldi. Takdo lah macam Bandi Amuk nak bertopeng bagai. Sempoi yo pakai baldi. 

Video parody Kelembai Band versi "Sweet Child Of Mine" lagi terbaik. Tak dinafikan yang Vokal dia memang best. 

So, persoalanya sekarang ... Takder ker main stream media nak lawa diaorang ke pentas yang besar ... Haaaa ada ker ?

Bakat-bakat terpendam macam nie sebenar nya  ramai, cuma diaorang nie semua tak gila popularity. Suka low profile. 

Malaywood: gua suka bakat underground macam nie 


0 Komentar untuk "Siapa Kelembai Band?"

 
Copyright © 2005 Malaywood - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info